Winter

Zima 2017/2018

Stała trasa zimowa ok. 26 km

Celem utrzymania kondycji, dobrego samopoczucia, kształtowania silnej woli i walki z gnuśnością zaliczam, dosyć regularnie, w sezonie zimowym taką oto trasę:

pętlę zaczynam zazwyczaj lewoskrętnie Śmiech, kierując się z Rzepina w stronę Słubic. Mijam nowo otwarte rondo (styczeń 2018) i wiadukt kolejowy przed Gajcem, by skręcić w las na wysokości znaku drogowego “3~” (lewo w las). Po około 300 metrach jadę już szutrową drogą, która skręca w prawo. Zimą należy uważać na podłoże usiane licznymi, często przymarzniętymi i niebezpiecznymi kałużami. Pofałdowany teren przemierzam zygzakowatą trasą, wiodącą od tej pory wzdłuż odcinka Autostrady Wolności. Po około 9 kilometrach dojeżdżam do skrzyżowania z kocimi łbami. Tu znajduje się parking leśny z ławeczkami oraz wiatą pokrytą gontem. Mogę więc odsapnąć i rozkoszować się spokojem leśnych ostępów, delektując się gorącą herbatką z miodem i cytryną. Po przerwie skręcam w lewo i telepię się po bruku aż do podjazdu na wiadukt nad autostradą. Na samym wiadukcie warto przystanąć i spojrzeć na lewo i prawo, by dojrzeć ogrom ekologicznego przedsięwzięcia infrastruktury autostrady.

Liczne  wiadukty i przejścia dla zwierząt stanowią karykaturalny przykład humanizacji fauny, a zarazem degradacji homo sapiens (człowiekowi wstęp surowo wzbroniony!). Oto oczywisty triumf „zielonych zastępów”! Ogrom kosztów budowy tej drogi czyni ją jedną z najdroższych w świecie, droższą nawet od dróg alpejskich z licznymi tunelami. Ciekawostka:  wg Rzeczpospolitej odcinek A2 z Nowego Tomyśla do Świecka kosztował 166 mln zł za kilometr.

Kocie łby opuszczam po około jednym kilometrze, skręcając na łuku w lewo na  leśną szutrówkę prowadzącą przez Obszar Natura 2000 Rynien Jezior Rzepińskich w kierunku Rzepina.  Cała runda liczy łącznie 25 kilometrów po Puszczy Rzepińskiej (możliwe są różne warianty, np. przez Popienko, Ósemkę, Oczko i Wyspę niebieskim szlakiem rowerowym). W Nowym Młynie najczęściej wjeżdżam na asfalt do Rzepina. Świetna trasa na zimowy trening!

1 2 3 4 5 6 7 8

Fotki z innych wariantów pętli singleround Złotousty w pobliżu...

Powiatówka!!! p2

hardcore1

hc2 hc2 h3 hc4

Tylko ten, kto wędruje, odnajduje nowe ścieżki. /przysł. norweskie/